اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 33448
1399/06/09 - 11:15
شناسایی ژنی کلیدی در سرطان اندومتر به عنوان هدفی برای درمان های آینده

مطالعه ای جدید منجر به شناسایی ژنی کلیدی شده است که در سرطان تهاجمی اند.ومتر دخیل است و می تواند هدفی برای طراحی استراتژی های درمانی هدفمند برای بهبود بقای بیماران باشد.

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پروتئین های ROR1 و ROR2 گیرنده های تیروزین کینازی هستند که بیان آن ها در طیف وسیعی از سرطان ها تغییر می کند. خاموش کردن پروتئین های ROR1 و ROR2 در انواع مختلف تومورها منجر به مهار تکثیر و کاهش پتانسیل متاستازی سرطان ها شده است. در مطالعه ای جدید، محققین به بررسی نقش پروتئین های ROR1 و ROR2 در سرطان اندومتر پرداختند.

نتایج نشان داد که افرادی که سطح ROR1 آن ها بالا بود، میزان سلول های بنیادی سرطانی بالایی داشتند و میزان بقای کل بیماران و هم چنین بقای آن ها بدون نشان دادن علایم بیماری نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اما خاموش کردن ROR1 و بیش بیان ROR1 تکثیر سلول های بنیادی سرطان اندومتر را به میزان قابل توجهی مهار کرد و موجب مهار مهاجرت نیز گردید. این مطالعه نشان دهنده نقش انکوژن(سرطان زا) ROR1 در سرطان اندومتر است و می تواند تضمینی برای مطالعه بیشتر و استفاده از درمان هایی باشد که بتوانند ROR1 را هدف قرار دهند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved